Consumer Protection and New Technologies
Keywords:
Law, Consumer Protection, Digital Technology, Information TechnologySynopsis
The event project "Consumer Protection and New Technologies", organized by the Fluminense Federal University with the institutional support of FAPERJ, in a hybrid event, proposes a comprehensive and multidisciplinary discussion on the challenges and perspectives of consumer protection in the context of technological innovations. With the aim of promoting the exchange of knowledge and experiences, the event brought together researchers, professionals, government representatives and members of civil society for two days in Rio de Janeiro, RJ. Topics such as personal data protection, e-commerce, digital contracts, artificial intelligence, the internet of things, smart cities, digital and autonomous products and services, gatekeepers and civil liability in online transactions were discussed, aiming to strengthen public policies and regulations that guarantee consumer protection in the face of technological transformations. The event was hybrid, providing greater geographic scope for scientific, technological and innovation exchange in the area present in the field of Law. The proposed program is comprehensive, containing guests from other states and participation from researchers and entrepreneurs from the State of Rio de Janeiro, with the project coordinator as the proponent.
Chapters
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Enriquecimento sem causa a partir do repasse para os consumidores das perdas das distribuidoras de energia elétricaO caso LIGHT
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Da desnecessidade do exaurimento da via administrativa para o ingresso em juízo de demandas que envolvam relação de consumo
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A proteção do consumidor no open insurance
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Consumo, desigualdade e novas tecnologiasReflexões sobre discriminação algorítmica
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Capitalismo de vigilância e controle e as novas tecnologiasDesafios em face da afronta aos direitos fundamentais dos consumidores
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O aspecto territorial da responsabilidade civil nos danos causados pela inteligência artificial
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A Publicidade abusiva e suas limitações ao direito do consumidor no contexto das Plataformas Digitais
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Influenciadores digitais e responsabilidade civil sob a perspectiva do CDC
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A responsabilidade civil nos smart contracts e o direito do consumidor
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Vulnerabilidade digital e a figura do consumidor cativo
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Tributação e consumoUma análise dos impactos sobre produtos para corpos gordos na plataforma SHEIN.
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Alterações digitais de trailers nos filmes da MarvelPublicidade enganosa ou liberdade artística?
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Racionalidade estratégica, tratamento de dados e a ética na indústria da saúde
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Responsabilidade civil e cadeia de desenvolvimento e operação de sistemas de inteligência artificial no brasil
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Evolução do mercado de consumo de planos de saúde no Brasil
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A vulnerabilidade do consumidor superendividado diante das novas tecnologias

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Details about this monograph
ISBN-13 (15)
Date of first publication (11)
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Funding data
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Fundação Carlos Chagas Filho de Amparo à Pesquisa do Estado do Rio de Janeiro
Grant numbers E-26/201.382/2023 (289756)